neosofista neosofista
770
BLOG

Gimnazjalista o Głodujących: A se głodujcie... na zdrowie!

neosofista neosofista Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 16

Dziś na tablicy FB zamieściłem fajnego demota:

Pod którym wywiązała się ciekawa dyskusja z moim Kolegą ze studiów (nauki polityczne, UW).

Bartek: muszę Ciebie zmartwić ... zdaje się że już nie ma przysposobienia obronnego ...

ja:
Ale ja na świadectwie maturalnym mam z PO 6. ;)

Bartek: przypuszczam że nie ty jeden ... ale teraz już są inne czasy ... PO już nie ma ... a i historii już mniej jest ... a i jeszcze są ciągoty by obciąć ... bo dzieci nie można przeciążać wiedzą

ja: Ja już dawno określiłem to mianem zbrodni edukacyjnej na Nardzie Polskim, za którą, kiedyś, mam nadzieję, wkrótce, będzie się karać nabiciem na pal: począwszy od prof. Handke, poprzez prof. Łybacką a na obecnej ministerce MEN skończywszy...

Bartek:http://deliberowanie.blogspot.com/2012/03/se-godujcie-na-zdrowie.html

Bartek: ciekawa lektura ... co myśli o tym przeciętny gimnazjalista


ja: Co mam napisać, obraz leminga - przyszłej "elyty", której można wmówić, że jest elytą, że jest młoda, że jest zdolna, że jest wykształcona - że jej papierki coś znaczą, że przez to jest lepsza od ciemnogrodzian. A ja Ci tylko Bartku przypom...nę pierwszy wykład prof. Błuszkowskiego z Socjologii Ogólnej na drugim roku: zaledwie 20% społeczeństwa jest intelektualnie zdolna, (jeszcze wedle wciąż aktualnych kryteriów przedwojennych), do podjęcia i ukończenia studiów wyższych (na poziomie studiów wyższych). No ale dziś studia kończy przeszło 50% młodzieży ;) Co za "skok cywilizacyjny" - a przynajmniej edukacyjny... ;) We are the best! ;))) Autor tego bloga i zawartej weń notki może sobie pisać: "a głodujcie se". W normalnym państwie bym mu odpowiedział: "wracaj do łopaty synku". Ponieważ jednak nie żyjemy w państwie normalnym, muszę mu się pokłonić - wszak obcuję z przyszłą elytą tubylczą. I tylko cwaniaki zacierają ręce, chwaląc słowa Sandauera... Pozdrawiam!

Bartek: dobrze mówisz ;)

ja:Thx. chyba zrobię z tego notatkę i wrzucę na mój blog neosofista.salon24.pl

Radosław Herka

neosofista
O mnie neosofista

Homo homini lupus est

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie